Research Centre for the Humanities (RCH)
EN / ΕΛ
Research Centre for the Humanities (RCH)

Αλεξάνδρα Καραμούτσιου

Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια – Εντεταλμένη Διδάσκουσα, Τμήμα Μουσικών Σπουδών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Τίτλος ερευνητικής πρότασης: «Κοινωνική βιωσιμότητα και D.I.Y μουσικές αστικές κοινότητες: Τα αυτοσχέδια μουσικά στούντιο της Θεσσαλονίκης ως εφαλτήριο διεπιστημονικών ιστοριογραφικών προσεγγίσεων»

ΒιογραφικόΔημοσιεύσεις και άλλα

Η Αλεξάνδρα Καραμούτσιου είναι διδακτόρισσα του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο ίδιο τμήμα. Ενδιαφέρεται για τις ιστορικές, πολιτικές, πολιτισμικές και κοινωνιολογικές διαμεσολαβήσεις της μουσικής και τη διαμόρφωση των αστικών μουσικών κοινοτήτων. Ειδικότερα, η έρευνά της επικεντρώνεται στις DIY μουσικές πρακτικές της Θεσσαλονίκης από την περίοδο της Μεταπολίτευσης και μετά. Είναι ενεργή μουσικός (τραγουδίστρια και βιολονίστρια) εξερευνώντας διαφορετικά μουσικά είδη από την κλασική έως την πειραματική μουσική και από την αφρο-κουβανέζικη έως το ελληνικό ρεμπέτικο. Από το 2017 έχει παρουσιάσει μέρη του ερευνητικού της έργου σε συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως το IASPM και το KISMIF. Είναι ιδρυτικό μέλος της ερευνητικής ομάδας Critical Music Histories (CMH) και ενεργό μέλος της ομάδας Popular Music in Greece: International Research Consortium. Αυτή τη στιγμή είναι εντεταλμένη διδάσκουσα στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Δημοσιεύσεις

 

Συμμετοχές σε Διεθνή Συνέδρια

  • Α. Karamoutsiou. 2023. “Urban music histories: the story of Thessaloniki’s D.I.Y. music studios.” 1st International Conference for Popular music in Greece. 15-17 July, Cultural and Folklore Association of Skopelos and Music Department of Illinois University https://www.sporadesnews.gr/politismos/skopelos-diethnes-synedrio-gia-ti-dimofili-mousiki-stin-ellada-efcharisties-kai-prooptikes/
  • O. Daniel, A. Karamoutsiou and M. Miroslav. 2022. “Local Punk Zines and Global Networks, Thessaloniki and Brno in Transition”. The 9th Annual Punk Scholars Conference and Postgraduate Symposium, UK. 2-3 December, Middlesex University https://www.punkscholarsnetwork.com/middlesex-conference-2022
  • Α. Karamoutsiou. 2018. “At the mercy of modernization…”: Histories of DIY music-making scene in Thessaloniki, the case of “NAFTIA” band on Musicology (in) action: Past Musics, Present Practices, Future Prospects, International PhD Graduate Student Conference, 9-11 February, Aristotle University of Thessaloniki and University of Macedonia. https://www.academia.edu/35186763/Histories_of_DIY_music_making_s cene_in_Thessaloniki_the_case_of_NAYTIA_band
  • Karamoutsiou. 2018. “‘Woman..a fragmented image…’: The DIY music- making scene in Thessaloniki and female participation. The cases of Naftia and No Sin” στο KISMIF 2018, Gender Differences, Identities and DIY Cultures, 4-7 July 2018 Faculty of Arts and Humanities of the University of Porto, https://www.kismifconference.com/en/
  • Karamoutsiou & V. Doumpa. 2017. “Researching and listening to the “other” voices of Valaoritou Area: an interdisciplinary and experiential approach” on IASPM 2017 (19th Biennial Conference of the International Association for the Study of Popular Music), Popular Music Studies Today, 26-30 June 2017 University of Kassel Germany, http://iaspm2017.uni- kassel.de/